Kommende hendelser
  November 2020  
Mo Tu We Th Fr Sa Su
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Lesesal
Generell informasjon:
IKA Trøndelags bestand formidles gjennom lesesalen i Båtmannsgata 4.
Åpningstider:
Faste åpningstider lesesalen Båtmannsgata:
Tirs- og torsdag: 10:00 - 15:00

Ut over dette holder vi åpent etter avtale innenfor kjernetiden 09:00-14:30

For mest mulig effektiv bruk av din tid på lesesalen, anbefaler vi at du tar kontakt med oss i god tid før ditt besøk.

Stilling ledig arkivdanning

Vi har utlyst en stilling som rådgiver innen arkivdanning og forvaltningsdokumentasjon.

Mer om stillingen:

Arbeidsområder

• Bistå IKA Trøndelags eiere med rådgivning i arkivspørsmål som arkivplanlegging, bevaring og kassasjon, fullelektronisk arkiv og oppdatering av kommunens arkivplan
• Veiledning og kursing for eierkommunene i relevant lovverk og god arkivpraksis
• Delta i faglig samarbeid og utviklingsprosjekter med eierkommuner og arkivinstitusjoner, eksempelvis kravspesifikasjon for arkivsystemer
• Stillingen innebærer en del reisevirksomhet så søkeren må ha førerkort klasse B

Kvalifikasjonskrav

• Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå innen relevante fag som arkivkunnskap, offentlig administrasjon, IKT, informasjonsforvaltning eller statsvitenskap
• Erfaring med elektronisk arkiv/dokumenthåndtering, informasjonssystemer og bruk av IKT verktøy
• Kunnskap om kommunal forvaltning
• Dokumentert praktisk erfaring kan kompensere for utdanning

Om deg

• Erfaring med elektroniske arkivsystemer
• Erfaring fra offentlig arkivarbeid og kommunal forvaltning er en fordel
• Du kan arbeide selvstendig, effektivt og målrettet
• Du er utadvent og har initiativ, fleksibilitet, personlig egnethet og evne til omstilling
• Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
• Du har evne til faglig fordypning og utvikling
• Du har god muntlig og skriftlig formuleringsevne

Vi tilbyr

• En spennende og faglig utfordrende arbeidshverdag med gode utviklingsmuligheter
• Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et godt faglig miljø
• En arkivinstitusjon med bredt sammensatt fagkompetanse
• Fleksibel arbeidstid
• Godt arbeidsmiljø
• Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
• Lønn etter avtale og pensjonsordning i KLP

Søkeprosessen

• Søknadsfrist: 17.12.2018
• Send søknad med CV til postmottak@ika-trondelag.no
• For nærmere opplysninger om stillingen kontakt daglig leder Jens Rønning (mobil 922 87
351) eller fagansvarlig for arkivdanning/rådgiver Synnøve Dahl Wiseth (mobil 948 26 107)

Interkommunalt arkiv Trøndelag (IKA Trøndelag) er et interkommunalt selskap eid av 39 kommuner og Trøndelag fylkeskommune. IKA Trøndelag er kompetanseinstitusjon innen arkiv og dokumenthåndtering for våre eierkommuner.

Vi bistår eierne med rådgivning og opplæring i moderne dokumentasjonshåndtering og arkivdanning. IKA Trøndelag har ansvaret for felles papir- og elektronisk arkivdepot for eierkommunene. Vi formidler fra deponerte arkiver. IKA Trøndelag har 13 faste ansatte.

Notiser
Overføring av skatteoppkreverfunksjonen til Skatteetaten
Vi minner om at skatteoppkreverfunksjonen overføres i sin helhet til Skatteetaten 1. november 2020. Dette innebærer at kommunene skal avslutte
Våren ved IKA Trøndelag
I fagledermøte av 15/4, har vi bestemt oss for å fotsette tidligere annonserte tiltak i forbindelse med Covid 19-pandemien. Det vil si at vi
Artikler
[IKA logo]
Ledig stilling
IKA Trøndelag har ledig 100% fast stilling som IT-arkivar med stillingstittel rådgiver. Av arbeidsoppgaver kan følgende nevnes: Analysere
Redusert aktivitet
Som en følge av sentrale myndigheters bestemmelse av 12. mars om at alle landets skoler og barnehager stenger, vil det være redusert aktivitet ved
Utstilling
Vi markerer den internasjonale arkivdagen 9. juni med en liten morsomhet i...