Opprinnelig publisert 12.05.10.
Målgruppen for undersøkelsen var arkivledere, it-ledere og rådmenn. Brukerundersøkelsen viser at disse jevnt over er fornøyd med IKA-Trøndelags tilbud. Den viser samtidig at det finnes et potensiale for forbedring.
I oppsummeringen scorer IKA Trøndelag jevnt over bra på følgende:
På spørsmål om områder IKA Trøndelag kan bli en bedre tjenesteleverandør på, trekkes flere frem. Oftest nevnt blant de som har svart er:
Neste steg blir nå å adressere resultatene. Neste styremøte vil diskutere konkrete tiltak her. Tiltakene vil følges opp utover høsten.
Brukerundersøkelsen ble utarbeidet av en gruppe bestående av fem arkivledere og to ansatte ved IKA Trøndelag. For å kvalitetssikre undersøkelsen og det endelige resultatet, ble ekstern kompetanse fra KomRev Trøndelag IKS hentet inn.
Hele brukerundersøkelsen og kommentarene kan leses her: